A KNI (röv. Kalaallit Niuerfiat – jelentése: Grönlandi Kereskedelem) egy több mint 240 éves múlttal rendelkező, modern vállalat. A KNI gyökerei az 1774-ben alapított Királyi Grönlandi Kereskedőtársaságig nyúlik vissza, így Grönland történelmének egyik fontos szereplője.
A KNI-t eredetileg azzal a céllal hozták létre, hogy élelmiszerekkel lásson el grönlandi embereket olyan városokban és településeken, ahol nem volt mód üzleti alapon kereskedelmet folytatni.
Továbbra is ez a KNI egyik legfontosabb feladata, és bár a modern technológia nagy szerepet játszik 60 grönlandi üzletük kiszolgálásában, demográfiai szempontból továbbra sok a kihívás.
Az igény
A KNI-nek sürgősen tárolókapacitásra volt szüksége, mivel a korábbi raktári szolgáltatóval nem volt mód a további együttműködésre.
A megoldás az lett, hogy a Blue Watertől béreltek helyiséget az aalborgi kikötőben, ahol a KNI-nek már volt irodája. Ez a raktárt gyorsan megtelt a korábbi raktárból konténerekben érkező árukkal. A különféle termékcsoportokat a földön tárolták, ömlesztve. Ez a módszer nehezen áttekinthető és nem utolsó sorban körülményesen kezelhető volt.
A megoldásunk
A KNI hamarosan rájött, hogy rendszereznie kell a raktárt, ezért felvették a kapcsolatot a Constructor viszonteladójával, a Storeteammel. Megállapodás született arról, hogy termékportfóliónk legújabb tagja, az LS3 széles fesztávú állványrendszer lesz a legmegfelelőbb megoldás. Számos előnye között szerepel a jó helykihasználás és a terjedelmes áruk hatékony tárolása.
4 db 8 mezős ikersort telepítettek az épület hátsó sarkában. A polcokat gyorsan forgó termékek elhelyezésére használják, a maradék helyen pedig tömbösen tárolnak. Egy másik LS3 polcrendszer pedig a raktár közepére került. Ide azok a megrendelések kerülnek, amelyek túl kicsik a kiszállításhoz, ezért ugyanazon bolt további megrendeléseinek beérkezésére várnak.
A végeredmény
„Máris látjuk a polcrendszer pozitív hatásait. Sokkal kevesebb helyet foglalnak az áruk, mint tömbös tárolás esetén és sok időt takarítunk meg a megrendelések kigyűjtésekor. Bizonyos, Grönland északi és keleti részén található üzletünkbe csak évente kétszer lehet szállítani, mert az év többi részében a jég megakadályozza a hajózást. Ezért magától értetődik, hogy milyen fontos számunkra, hogy a megfelelő árut szállítsuk el és ne maradjon ki semmi.” – mondta Søren Bjerregaard Jensen logisztikai tanácsadó.
A KNI-ről
A KNI négy üzleti egységből áll, melyek Grönlandot élelmiszerekkel, fogyasztási cikkekkel és üzemanyagokkal látják el. Ezeken kívül vagy egy nagykereskedelmi részleg, amely étkezdéket lát el és cateringgel foglalkozik, valamint egy vágóhíd, amely elsősorban birkák feldolgozását végzi. Grönland egyik legnagyobb vállalataként kb. 1000 embert foglalkoztatnak.